منو
دکوراسیون منزل

هایگلاس و ویژگی آن

هایگلاس و ویژگی آن

ورق هایگلاس و ویژگی آن | مزایا و معایب هایگلاس ، بهترین مارک هایگلاس

آنیل مارکت در این مقاله قصد دارد به ورق هایگلاس و ویژگی آن ، مزایا و معایب هایگلاس ، بهترین مارک هایگلاس و نکات مهم بپردازد. شما میتوانید با مطالعه این مقاله، بهترین انتخاب را در جنس و نوع فرآورده‌های چوبی داشته باشد.

ورق هایگلاس و ویژگی آن

هایگلاس یک نوع ورق ام دی اف می‌باشد که با روکشی پلاستیک از جنس پلکسی گلاس پوشیده شده است. در بیشتر موارد ورق هایگلاس، فقط از یک طرف با پلکسی گلاس پوشیده شده و طرفی دیگر با لایه‌ی ارزان‌تر پوشیده می‌شود. دلیل براق و شفاف بودن کمدها و کابینت‌های هایگلاس، استفاده از همین پوشش پلکسی گلاس روی ورقه هایگلاس می‌باشد. این ورق‌ها به دلیل براق بودن کاربرد زیادی در دکوراسیون منزل دارند.

ویژگی

ورق هایگلاس در طرفی که لایه پلکسی گلاس دارد، ضد آب می‌باشد. مقاومت این نوع ورق‌ها در برابر آب، به کیفیت روکش پشت ورق بستگی دارد. ورق هایگلاس در رنگ و طرح بسیار متنوع بوده و همچنین قیمت مناسبی دارند.

مزایا و معایب هایگلاس

ورق هایگلاس که سازنده انواع کمد،تخت و میز هستند، معایب و مزایایی دارند که به آن‌ها خواهیم پرداخت.

مزایا ورق هایگلاس

  • در خشندگی : این ویژگی از شناخته‌ترین مزیت ورق هایگلاس برای انتخاب   می‌باشد. علاوه بر این که زیبایی چشم نواز دارد، ظاهر سطوح را کاملا صاف و صیقلی نشان می‌دهد.
  • مقاومت ( در مقابل رطوبت از ام دی اف مقاوم تر): این ورق‌ها در مقابل رطوبت، بسیار مقاوم‌تر از ورق‌های ام دی اف می‌باشند، زیرا جنس روکش‌ها از پلی گلاسه بوده و در مقایل آب آسیبی نمی‌بینند. البته لازم به ذکر است که اگر روکش‌ها آسیب ببیند، مقاومت آن‌ها از بین رفته و دچار آسیب می‌شوند.
  • تنوع در رنگ و طرح: ورق‌های هایگلاس تنوع بیشتری در طرح و رنگ دارند، بنابراین کار شما برای انتخاب در تنوع رنگ و طرح آسان خواهد شد.

معایب ورق هایگلاس

  • لک شدن: یکی از دلایل لک شدن و خش افتادگی ورق هایگلاس، نسبت به ورق‌های دیگر، سطح صاف و صیقل روکش‌ها می‌باشند.
  • لبه های تیز: این مشکل در ورق‌های دیگر هم مشاهده می‌شود، ولی در ورق‌های هایگلاس شدت بیشتری دارند. زیرا روکش‌های آن‌ها با دیگر ورق‌ها متفاوت بوده و همچنین گوشه‌های ورق قابلیت سمباده زنی و نرم کردن ندارند.
  • ورق‌های یک طرفه: این مشکل زمانی ایجاد خواهد شد که ورق کمد یا میز شما، از دو طرف قابل مشاهده باشد. در این مورد باید ورق رو دوبل کنید (چسباندن دو‌ ورق ها یگلاس به هم) تا ضخامت کار افزایش یابد.

بهترین مارک هایگلاس

بهترین مارک‌های هایگلاس ترک (ایشیک، AGE،AGT ) می‌باشند که متعلق به کشور ترکیه است. هایگلاس ترک مرغوب‌تر از هایگلاس ایرانی می‌باشد. شرکت‌های گلاس اکسپرت، ورد استار، تریا، اکو، پنل، اینفرا گلاس، ایشیک، لامی گلاس، گیریز و یلدیز از بهترین تولید کننده‌های ورق‌های هایگلاس ترک می‌باشند. هرچه کیفیت هایگلاس بهتر باشد کالای مرغوب‌تری هم خواهیم داشت.

قیمت روز ورق ام دی اف هایگلاس ایشیک ترکیه - مرکز خرید و فروش انواع ...

نکات مهم ورق هایگلاس

  • معمولا ورق های هایگلاس‌ موجود در بازار یک رویه می‌باشند، مرغوب‌ترین و با کیفیت‌ترین ورق‌های هایگلاس، پشت ملامینه سفید می‌باشند.
  • دستگاه پرس و نحوه کار آن، نوع چسب، جنس روکش‌ هایگلاس، در تعیین کیفیت آن بسیار موثر است.
  • بهتر است نوع چسب مصرفی در ورق هایگلاس، چسب گرم باشد تا امکان جدا شدن را نداشته باشد.
  • طرح‌‎های سه بعدی با نام‌های هایگلاس ای جی تی، ایشیک و واریو به بازار ارائه می‌شوند.
  • معمولا روکش پشت هایگلاس سفید است، ولی بهترین روکش هایگلاس  از جنس پی وی سی می‌باشد.
  • ورقه سلفونی روی هایگلاس، به منظور محافظت و جلوگیری از آسیب و خش به هایگلاس در حمل و نقل می‌باشد.

 

به این مقاله چه امتیازی می‌دهید...؟

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید